U bent zelf verantwoordelijk voor :
1. Het regelmatig bekijken van uw email en het op tijd en volledig reageren op emails die u van POBOS BV ontvangt. U weet dat in deze praktijk email de communicatiewijze is vanwege het nauwgezet archiveren van alle inhoud omtrent uw behandeling. Van u wordt verwacht gedurende ons contact (lees: zo lang uw behandeling loopt!) dat u regelmatig wekelijks uw mail bekijkt en reageert per mail . Vanwege het "korte en vaak ook impulsieve en minder formele karakter" , de gebleken rommelige organisatie van app-berichten door gebruikers en de aantasting van de privacy wordt hier niet via whatsapp gecontacteert.
2. Het correct en regelmatig noteren van afspraken in een agenda en het bijhouden van het consultritme. Het is wenselijk om een gewone agenda te gebruiken en geen telefoon.
3. Het op tijd doorgeven van afmeldingen, bijvoorbeeld als u voor zorg onverwacht elders moet zijn (bv in het ziekenhuis) en u bij POBOS BV al eerder een afspraak voor consult heeft gemaakt. Indien u gereserveerde afspraken niet op tijd per email afmeldt worden deze afspraken als no-show bij u zelf in rekening gebracht en worden niet vergoed door uw zorgverzekeraar. Deze verrekening vindt plaats aan het eind van een declaratieperiode. Deze gang van zaken leidt vaak tot een minder prettig gevoel in de behandelrelatie maar is altijd terug te voeren op slordigheid van de patient omdat deze geen agenda hanteert en er niet regelmatig in kijkt.
4. Het goed lezen van de algemene voorwaarden van POBOS BV, huisregels consulten, dossier, informatieverstrekking, verslag en rapport en informatie huisarts op deze site (!)
5. Het doorgeven van meldingen en berichten aan uw huisarts van POBOS BV als uw huisarts geen emailadres aangeeft en/of als u dit niet heeft ingevuld op het intakeformulier .
6. Inzake uw persoonlijk dossier: Het regelen van een ondertekende machtiging voor POBOS BV als u wenst dat schriftelijk informatie doorgegeven wordt aan bijvoorbeeld een bedrijfsarts, van een ARBO-dienst verzekeringsarts van het UWV , GGD-arts voor de Gemeentelijke Sociale Dienst , of huisarts. Ook dient u ontvangen dossierstukken van de opvragende instantie compleet en tijdig door te geven. Archiveer brieven en verslagen van artsen/medewerkers in een map. Noteer ook in uw agenda binnengekomen telefoontjes zodat u weet wie , wanneer gebeld heeft en waarover!
6. Het maken van een kopie van vragenlijsten, intakeformulier dat u ingevuld inlevert en het goed archiveren van uw eigen dossierstukken omtrent uw behandeling. Zet dit in een aparte digitale map op uw computer of op een extrene harde schijf of berg het op in een klapper maar laat het niet in uw telefoon staan!
7. Het tijdig doorgeven van wijzigingen in woonadres, telefoonnummer, emailadres , huisarts en zorgverzekering.
Indien blijkt dat u uw eigen verantwoordelijkheid niet neemt wordt u hierop serieus aangesproken en als dit niet leidt tot verbetering dan wordt uw behandeling gestopt .